Suck

Planen för kvällen blev fulländad. Vi var ute och åt mild hot chicken barbeque, drack ett par liter öl och sköljde ner med ett par snapsar soju. Vi laddade på ett koreanskt gymnasieställe med lagom hög volym. Tyskarna som stod för kvällens sällskap såg ytterst tveksamma ut när jag förklarade att jag skulle gå hem för att se en hockeymatch i tredjedivisionen. De å andra sidan skulle vidare ut i det koreanska nattlivet. På vägen hem köper jag ett par flaskor till och slår mig ner vid datorn. Nu jävlar kör vi! Vad möts jag då av? Matchen uppskjuten...



"Nu vill man istället spela matchen i B-hallen men den har inte alls samma publikkapacitet som huvudarenan varför en mängd myndigheter, bland annat brandkåren, måste ge sitt godkännande. Bara i förköp har 1 800 biljetter sålts till dagens match. Det är dessa besked som spelare, ledare och tusentals åskådare just nu väntar på. Blir det ett ja väntas matchen starta cirka kl 16.00. Blir det ett nej återstår att se hur de busslaster med Taif-fans som rest upp till matchen reagerar...", skriver SMP.
Visst, synd om fansen på plats. Men vem tänker på oss fans som har ställt in en utekväll i Seoul för att följa kvällens match? Vem ersätter mig om matchen blir inställd?

Nu sitter jag här istället och dricker mina öl och lyssnar på en mix av Moneybrother, Timo Räisänen, Marit Bergman, Anna Ternheim och Glasvegas. Trevligt för all del, men nog tusan kunde det varit bättre.

Kommentarer
Postat av: taifer

Kronoberg sänder på webben

Postat av: 1923

Guld värt!

2009-03-07 @ 16:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0