Senast det begav sig

För ganska exakt två år sedan spelade vi senast borta mot Huddinge. För egen del så var det en av de mer minnesvärda matcherna de senaste åren. På den tiden jobbae jag extra som truckchaufför i Växjö och skulle jobba samma kväll som matchen spelades. Innan jobbet kikade jag dock in på Harrys en sväng för att kolla läget med Huddinge-resenärerna. Det började komma lite förslag om att jag borde åka med i bilen upp till Huddinge istället för att jobba. Eftersom jag verkligen inte hade råd så var jag säker på att jag inte skulle följa med, För att verkligen se till att jag inte kunde följa med så ringde jag till jobbet bara för att kolla läget. Jag fick reda på att det var mycket att göra och att de behövde mig, så jag fick det svar jag var ute efter. Dock gjorde jag misstaget att dricka en öl på Harrys, och när det kom ett erbjudande om att jag kunde få åka med gratis till Huddinge så kunde jag inte stå emot längre. Jag gick upp i min lägenhet ett stenkast från Harrys och hämtade min grönvita halsduk och en flaska Jägermeister och sen for vi. Jobbet fick klara sig utan mig, och jag stängde dessutom av mobilen så att de inte skulle kunna nå mig. Det var väl inget klockrent uppförande men så går det när man är svag och utan karaktär.

Tingsryd var helt utspelade hela matchen och förlorade med 7-3, Dick Axelsson och Linus Klasén hade stor lekstuga. Men en trevlig resa var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0