Måndag morgon

Symboliskt nog vaknar vi upp till en mulen dag i Korea.

Från de referat jag har läst och de kommentarer jag har hört från matchen i Örebro så var det inte mycket snack. Örebro var helt klart bättre än oss. Referatet på Örebros hemsida bjuder på en del roliga stycken, bland annat följande; "Kul också att se Mikko, Kratz och Gräsberg komma ut och spela respektlöst och visa att det finns fyra vassa femmor som kan leverera. Detta är ett faktum som kan vara helt avgörande i en lång och tuff kvalserie med täta matcher." Men jag som trodde att fyra jämna femmor inte var bra att ha. Var är spetsen Örebro? Det är ju spetskompetensen som avgör jämna matcher. Det trodde jag alla förstod...

Men nåväl, förlust borta mot Örebro i en serie där alla kommer ta poäng av alla känner jag inte är hela världen. Vi kommer ofrånkomligen tappa poäng i den här serien, det kommer alla lag göra, att det sker borta mot Örebro är väl ibte helt ologiskt. Av någon anledning har vi väldigt svårt för Örebro. Helt plötsligt släpper vi in mer mål än vanligt och har väldigt svårt att göra mål framåt. Det är kanske helt enkelt så att Örebro är fruktansvärt bra och tar fram våra svaga sidor. Jag vet inte. Hur som haver, seger på onsdag igen och vi är i högsta grad med igen

Vad som står på menyn nästa gång? Orm givetvis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0