Lördag

 

  • LG försökte igår pressa ur Larry att det var en dålig match och att Tingsryd preseterade dåligt. Jag vet inte om jag håller med riktigt, jag tyckte Valbo var ganska bra faktiskt. Dock skulle vi ju avgjort förbannat mycket tidigare. Det är stundtals helt galet ur ineffektiva vi är. Simon Stark har varit galet bra det jag har sett av honom i kvalet, men nog borde han gjort åtminstone ett mål igår.
  • Ikväll blir det live-fotboll, Korea-Irak på en närliggande stadium. Vi ska även försöka få biljetter till onsdagens begivenhet inne i Seoul, SydKorea vs Nordkorea . Mer laddat derby än så kan det nog knappast bli i läget. Nästa lördag ska NordKorea skjuta upp en satelit, SydKorea och USA hävdar dock att det är ett dolt missiltest. USA och SydKorea hotar att skjuta ner den, och om de gör det så säger NordKorea rakt ut att det blir krig. Jag vet inte vad Dan Hobér hade kallat onsdagens match, men jag kallar den för derby i alla fall. Ett väldigt hett derby dessutom.
  • LG passade även igår på att kritisera stämningen i hallen. "Där reducerar Valbo och det är helt tyst i hallen. Inte ens något uttryck för besvikelse hörs". Vad LG inte vet är att det i princip alltid är ganska avslagen stämning på fredagar i Dackehallen. Folk har så att säga annat att tänka på då...
  • Solen skiner återigen i Korea, nu tar vi på oss solglasögonen och går ut och letar efter lunch. Nudlar kanske?

  • Mitt segerfirande fortsätter med att klä statyer i halsduk. Jag har insett dilemmat om vi fortsätter vinna, för återstående statyer är ohyggligt stora och kräver en hel del ansträngning för att klä i halsduk. Men det kan det kanske vara värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0