Kärlek är för oss


Det blev som sagt en kväll på stan igår. På något vis lyckades vi spendera drygt sju timmar sittandes vid samma bord. Det är väldigt populärt att dricka u-båtar i Korea...


Stället vi hänger på har dock såväl ett biljard som en jukebox som underhållning. Jukeboxen har jag svårt att låta bli efter ett par öl. Igår upptäckte jag till stor förtjusning att Robyn fanns med i utbudet. Framåt fem-snåret blev det en taxi hem för att följa sista perioden av hockeyn. Sveriges Radio, Swehockey och MSN var i vanlig ordning mitt sällskap. Jag var förvisso onykter, men jag blev aldrig ens orolig när Nybro reducerade. Dock vet jag att jag blev väldigt förvånad när de på Radio Kronoberg berättar att Tomas Lundström gör 4-2 i öppen kasse med en backhand i krysset. Det känns lite mer logiskt idag när jag läser att Nybro aldrig hade hunnit ta ut någon målvakt. Mina mer hockey-relaterade tankar kommer i ett senare inlägg, det här är ett "så-full-var-jag-igår-och-så-mår-jag-idag"-inlägg.


På vägen till Burger King, som ligger i källaren till ett närbeläget sjukhus (...), passerar vi genom en skulptur-park. Även idag klär jag en av statyerna i min grönvita halsduk. Det är dags att göra det till en tradition kanske. Den koreanska maten är väldigt god. Men efter en lång natt på stan så är ett Whopper Meal guld värt.


Igår var det tvättdag förresten, såväl hemma som borta-ställ är nu rent och redo för en lång, lång helg.

Thåström har släppt ett nytt album, "Kärlek är för dom". Det måste vara oss han syftar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0