Insomnia


Koreanska ölburkar är inte stora.

Klockan är ett par timmar efter midnatt i Syd-Korea, men efter en dag spenderad i vågrätt läge så är det inte lätt att somna. I hörlurarna rullar radiosporten och via Swehockey håller jag koll på vad som händer i Sunnerbohov. Internet minskar sannerligen avståndet till andra sidan jorden, åtminstone när det gäller idrott. Inom andra områden blir avstånden allt större känns det som. När jag reser iväg så här, vilket jag gjort rätt mycket senaste året, så får jag ett perspektiv på mitt liv i Växjö som jag inte hade fått annars. Jag inser att vissa saker i Växjö inte är så bra som jag försöker intala mig, och vissa saker var betydligt bättre än vad jag tidigare förstått. Tiden kan man inte dra tillbaka, det går aldrig göra sina misstag ogjorda. Men man kan i alla fall försöka lära sig av dem så de inte upprepas.


Gårdagen spenderades på koreanskt diskotek. Var det ligger, hur vi kom dit eller hur vi kom hem har vi ingen aning om. Men både jag och tysken jag var där med har idag funnit varsitt medlemskort i byxfickan. En bra kväll var det helt klart. Idag var det inte lika piggt så det har inte blivit mycket uträttat. Jag har laddat hem ett helt gäng VM-krönikor som jag sysselsatte mig med idag. Idag kollade jag krönikorna från såväl 2002 som från 2006. Nu är Tingsryd förvisso ett ishockeylag, men jag kan inte se hur ishockey på något sätt kan mäta sig med fotboll. Det finns något så oerhört vackert, romantiskt och dramatiskt över fotboll som ishockey aldrig kan mäta sig med.

2-3 i Ljungby nu, två poäng av M Persson än så länge. Det är nog läggdags i Korea nu trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0