Det blir inte bättre än så här

Det är mycket snack om Pasi just nu, Martin Magnussons intervju gör ju att skälen till det inte blir färre. Pasis svar på en av frågorna gör mig tårögd.
"Var finns Taif i ditt hockeyhjärta?
-Jag tror faktiskt... Det ligger högst upp! Det finns så många stora hjältar där. Och vi lyckades slå många stora lag under min tid i Taif. "

Jag  tänkte först att jag skulle skriva något storslaget inför kvällens match, men det känns inte som rätt läge för det. Det är bara ut och köra nu, ut och ha roligt. Hemmapremiär i kvalserien inför en kokande Dackehall, det kan inte bli bättre. Jag både tror och hoppas att vår publik är något vi kan använda till vår fördel. Skitlag som Valbo, Asplöven och Örebro är inte vana att spela inför mycket folk och skall alla frukta att komma till vår hemmahall. Signaturen Limma skrev något bra i Gröna Brigadens forum tidigare idag; "Det behöver väl knappast påpekas men idag skall det vara de bästa trycket på läktarna på flera sekel." Se till att leva upp till det nu, pojkar och flickor. Visa för Asplöven vart de har hamnat, visa vilket tryck vi kan skapa i vårt tempel.

Ikväll ser jag seger som ett måste. Ska vi ha något att hämta i den här serien så ska vi ta hem kvällens match. Ska vi överlag ha något att hämta i den här serien så tror jag vi bör vinna så gott som alla hemmamatcher. Om man ser på våra resultat senast vi var i kvalserien så känns det som om vi tappade någon poäng för mycket på hemmaplan. Den här gången tror jag serien kan bli ännu jämnare och bortamatcherna än svårare. Därför ser jag gärna att vi inte tappar mer än nödvändigt i Dackehallen.

Hur som helst, jag är innerligt avundsjuk på alla er som ikväll får tränga ihop er på Dackehallens läktare. Själv ska jag ut och undersöka klubblivet i Seoul. Blir det en tidig kväll så kanske jag är hemma till nedsläpp, det finns en risk för det.

Kämpa Tingsryd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0