310

 
  • Det är inte annat än att jag känner mig både lite stolt och skamsen på samma gång när jag läser vad min syster skrev till mig igår kväll på facebook; "Synd att du inte var i Dackehallen ikväll, skön känsla...
  • Sista perioden spelades av igår utan några större växlar skall dras. Att vi petade in tre snabba mål på slutet känns faktiskt ganska oväsentligt så här i efterhand. Dock kan vi konstatera att vi vann mer eller mindre utan bekymmer över 6 perioder. Nu är vi framme i kvalserien, och mina tankar om den kommer en annan dag. Dock minns jag både med glädje och vemod när vi senast spelade i samma kvalserie. Det är nu två år sedan och det känns som en vår då solen ständigt sken på oss, en vår då vi inte kunde misslyckas. Det är den känslan jag bär med mig, att vi sedan till slut smällde rakt in i en betongvägg glömmer jag gärna.
  • Idag är det tionde mars. Bortsett från alla födelsedagar som betyder något så tror jag 10/3 (tillsammans med 3/10) är mitt favoritdatum på hela året. På något sätt har sifferkombinationen 310 blivit lite av mitt favoritnummer. Jag har ingen bra förklaring till varför men jag tycker på något vis att de tre siffrorna i följd ser väldigt bra ut.
  • Imorgon vankas det fotboll i Syd-Korea, asiatiska Champions League drar igång och Suwon Blue Wings tar emot de Japanska mästarna. Vi kommer givetvis vara på plats med en flaska värmande innanför jackan.
  • Om det nu ska lottas spelschema till kvalserien inom de närmsta dagarna så har jag en önskan. Nybro eller Hudding på bortaplan redan på fredag. Det är lika bra att börja med svåraste matchen när de dessutom har ett längre speluppehåll i benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0