Fram och tillbaka


Kämpinge Strandbad i Höllviken

  • Det blev en helg med en ständig kamp mot klockan. Det var många platser att vara på och många personer jag ville träffa. I fredags for vi ner mot Skåne och Höllviken för 25-årsfest. I lördags stannade vi till i Malmö för att äta en glass med Skånskan innan bilen åkte vidare mot Växjö igen. Det blev ett aningen kort besök hos den Vackra Damen från Flen innan det var dags för förfest och ett besök på De Luxe. Idag blev det gräsklippning hos 92-åringen, fotboll och studsmatte-hopp med 8-åringen och med 6-åringen samt ett besök hos en nära vän och relativt nybliven förälder. Imorgon äter jag frukost med Flenskan och sen åker jag på en tre dagar kort semester i Halmstad.
  • Tingsryd AIF vill tvunget förstärka med en amerikan. Jag förstår inte riktigt anledningen till varför denna geografiska låsning. Genom åren har jag lärt mig att vara väldigt skeptisk till utländska spelare med fin statitstik från diverse bokstavs-kombinations-ligor på andra sidan Atlanten. Allt för många av den sortens värvningar visar sig vara grisen i säcken.
  • Det har varit en helg med en mängd intressanta och målrika fotbollsmatcher. Sverige - England i fredags samt Syd-afrika - Spanien och Brasilien - USA idag. Lägg till Värnamo - Öster i den samlingen så har jag nog sett fotbollens två olika ansikten på en och samma vecka. Jag vet inte vilket match som i slutändan kommer etsa sig fast i minnet.
  • Jag fick höra en underhållande kommentar från en TAIFare inne på De Luxe igår kväll;
    - "En nordamerikan och lite kontorsmöbler, sen är truppen komplett."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0