Tionde Juni

Idag har det inhandlats kostym inför morgondagens möte med fd president Kim Dae Jung. När jag väl ska träffa presidenten så känns det som att det är ofrånkomligt att jag tar en grön slips till den vita skjortan. Slipsutbudet var kanske dock inte det bästa, det var mycket rosa, lila och ljusblått...


...men efter mycket om och men hittade jag en grön slips. Vi får hoppas den faller president Kim i smaken.


Jag önskar jag hade haft en TAIF-pin att sätta på kavajslaget men jag antar att min Sverige/Korea-pin får duga.


Kommentarer
Postat av: Grön

Var inne för att se om det kommit någon Lakej-replik på min kommentar till förra inlägget. Konstigt nog hade det inte gjort det:-) Jag utgår från att du tar vit skjorta på den förnämliga representation du ska på och frågan blir ju självklar:



Tog du utav slipsarna överst med färdiga knutar eller tog du en riktig slips bland de nedre på bilden ?

2009-06-10 @ 13:32:27
Postat av: 1923

Jag har inte någon som helst jävla aning om hur man knyter en slips, men av ren princip så inser jag att jag givetvis inte kan köpa en färdigknuten. Jag använder mig av den hederliga tekniken att be andra personer i min närhet knyta den åt mig, och sen låter jag slipsen hänga knuten i min garderob mellan användningarna.

2009-06-11 @ 06:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0