Jag är en riktig TAIFare

  • Vissa saker bör man bara klara av innan man lämnar Korea. Ikväll var jag för första gången spiknykter på karaoke. Jag rev av ett par säkra kort utan att göra bort mig. Eye of the Tiger, My Way, Zombie, The Show Must Go On samt I´ll be missing you. Gott nog. Det är mycket som är "sista xxx i korea nu", två veckor kommer gå otroligt fort nu inser jag.
  • Det har varit en hel del mindre intelligenta kommentarer här i bloggen den senaste tiden. Jag tolkar det som att jag har utökat min läsarkrets.
  • Imorgon är det dags att ge sig ut och demonstrera. Jag har lärt mig tillräckligt mycket om koreansk politik sen jag kom hit för att veta var mina sympatier ligger. De ligger definitivt inte hos konservatisten Lee Myung-Bak och hans hårdföra politik mot Nord-Korea. Imorgon ger jag mig därför ut på barrikaderna mot den nuvarande presidenten.
  • Som jag tidigare förespråkade, ödmjukhet och förståelse. Det känns som att det är accepterat att Jacobsson kommer spela för TAIF nästa år. Däremot vägrar vissa fortfarande visa förståelse för varandras åsikter. Bland det värsta jag vet är när folk kastar ut sig att oliktänkade är ett tecken på att man inte är "en riktig TAIFare". Nästan i klass när Lakers eller KHKare kastar ur sig ordet avundsjuka till höger och vänster. Nästan...
  • Det är väldigt spännande när man vaknar upp och ser att man har ett missat samtal från Nya Zeeland på mobilen. Mig veterligen känner jag ingen som är där för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Granen

Bara att skita i de kommentarerna ( hoppas du inte syftar på mig ), vi som följt dig med glädje i flera års tid vet vem du är och vad du känner för din klubb. Stå på dig

Marcus

Postat av: Grön

Nu delar förmodligen du och jag inte politiska ideologier men i fallet Lee Myung-Bak är jag benägen att hålla med dig. En osund och gammal företagsledare som har varit inblandad i större korruptionsaffärer än Berlusconi raderar hans förtroende. Dessutom kanske han lägger mer energi på Nordkorea än sitt eget land. Nu kan jag inte försvara kommunistiska Nord inte när de med den förmodade motiveringen atomsprängningar försöka komma i förhandlingsläge till mer bistånd, som de iofs behöver. Men att rösta på Myung-Bak för en vanlig sydkorean vore väl ungefär som att fåren skulle rösta på vargen.

2009-06-10 @ 12:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0