Best Friend Forever

  • En söndageftermiddag i TV-soffan kräver inte mycket tankeverksamhet. Idag fastnade jag framför ett program med en klockren programidé. "Tjugo tävlande flyttar in under samma tak i hopp om att bli Paris Hiltons 'BFF' (Best Friend Forever). Där låter hon de tävlande gå igenom olika test för att se vem som är lojalast och kan hantera pressen att vara bästa kompis till en kändis som henne själv. Förvänta er slagsmål och illvilja! "
    Det var ungefär precis så bra som det låter.
  • Innebandy-säsongen närmar sig så det börjar bli dags att komma i form. De senaste sju månaderna har bjudit på minimal motion. De fyra månaderna i Korea bjöd dessutom på stora mängder öl och friterad mat vilket gör att formen väl inte blev bättre direkt. Men nu har jag varit hemma i Sverige tillräckligt länge för att ursäkterna att inte ta tag i träningen har försvunnit en efter en. Men det är med tunga steg jag tar mig fram i löpspåret. Jag tar mig dock runt, vilket jag än så länge får vara nöjd med.
  • 99 kronor i månaden kostar det att införskaffa Viasat Sport. Det börjar nästan bli dags att fundera på om det inte är värt det trots allt. Viasat har ju trots allt rättigheterna till Champions League, världens bästa fotboll, och om Zlatan nu hamnar i Barcelona så kommer nog Viasat Fotboll vara en nödvändighet om man vill se Barcelona i den turneringen. NHL har jag alltmer börjat få upp ögonen och när Viasat nu har köpt även de rättigheterna så kanske det är dags att jag tar steget trots allt.
  • Imorgon är det dags för en utflykt. Det är något som kallas Smålandscupen där Öster deltar och imorgon står Rydaholm för motståndet. Det ska bli spännande att se om Victor Rydh är på plats. Victor Rydh som jag fortfarande har lite dåligt samvete för på grund av denna historian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0