Back to reality

  • En eftermiddags promenad runt Växjösjön med P3 Dokumentär i hörlurarna är ett bra tidsfördriv. Åtminstone när det är fint väder. Idag handlade det om Åmsele-morden och igår var det Kongo-krisen som avhandlades. Perfekt att fylla I-poden med och laddas ner här.
  • Har TAIF fått tag i några kontorsmöbler ännu?
  • I Korea gick det inte en kväll utan att det var någon som ringde min telefon eller som knackade på min dörr och ville gå ut och äta middag, dricka ett par öl eller spela lite biljard. I Korea var det  alltid någonting på gång och man behövde aldrig leta länge efter sällskap. När jag väl kom hem till Sverige så var det ganska skönt inledningsvis att sitta ensam och bara titta på TV en kväll. Nu är det snart tre veckor sedan jag lämnade Korea och allt som inledningsvis var speciellt och härligt med att vara hemma i Sverige har börjat försvinna. Nu har istället den sociala abstinensen slagit till. Växjö är ingen livlig stad under sommarhalvåret. Många av mina vänner är bortresta och frånvarande så vissa kvällar måste jag helt enkelt acceptera att det inte finns något att göra eller något att umgås med. Det är en fruktansvärd känsla, jag är galet ovan vid att vara ensam för tillfället och de få tillfällen det sker så är det är en obehaglig upplevelse.
  • Jag vet inte om ni är intresserade av fler TAIF-bloggar som skriver mer om annat strunt än om ishockey. Men om ni läser denna bloggen så kanske ni är svaga för konceptet och då rekomenderar jag varmt tekning. En bloggare som har en hel del intressant att berätta och med en extra förkärlek till OEL.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag bugar mig djupt för osjälviskheten att tipsa om mitt kvällsliga tidfördriv som mynnar ut i lite Taif-och-blandat-bloggande. Blev mycket glad och skall därför hedra dig med ett inlägg omgående. Utlovar dessutom ett "glas" i sky-baren, jag utgår från att champange kommer att finnas i sortimentet.

2009-07-13 @ 23:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0