På väg


Det var regnigt i eftermiddags mellan Karlskrona och Växjö. Men jag tog mig hem, och idag utan felkörning dessutom. Väl hemma i Växjö hann jag få i mig lite mat innan det blev dags för en utflykt till Kungshalla i Rydaholm. Öster vann en lagom trevlig tillställning med 2-0 inför nära 600 åskådare. Hade jag vetat om i förväg att det var fria byten för båda lagen så hade jag tagit med mig ett par fotbollsskor och erbjudit mig att spela ett par minuter på högerbacken för de rödblå.

På läktarplats satt klubbchef Marcus Ottosson och mös. Han nickade belåtet när jag frågade om han var nöjd med tillvaron.

Victor Rydh syntes tyvärr aldrig till, men däremot hittade vi Rydaholms version av Skybar belägen bakom ena målet.


Vi får väl se om det är något liknande som byggs i Dackehallen.

På söndag beger jag mig till Kungshall igen, då är det Rydaholm - Växjö BK i div 3. Tidig seriefinal och jag och 92-åringen åker dit för att stötta hans svartgula lag.

Kommentarer
Postat av: Tekning

Givetvis betraktar du honom som en vän men ändå måste jag högakta den oerhörda sociala välviljan du visar för 92-åringen. Det är riktigt schysst. Är det Erik på torpet som är 92-åringen?

2009-07-20 @ 22:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0