Skenet bedrar

  • Utanför tornade de mörka molnen tornade upp sig men Italienskan strålade likväl som en sol. Det är alltid lika trevligt att ha henne hemma i Kronoberg men det går alltid lika fort för henne att återvända till Italien igen. Imorgon samlar vi dock ihop spillrorna av vårt gamla umgänge och har, som traditionen bjuder, en välkomstfest för henne uppe på min balkong.
  • "...mannen som tittar på Paris Hilton-program på söndagar" blev jag kallad av en av mina läsare. Usch, jag känner mig så gammal när folk kallar mig för man. Ser mig vädligt mycket mer som en kille även om jag inser att åren rinner iväg allt fortare.
  • Just nu ligger jag och slötittar på Helsingborg mot ett georgiskt lag med förkortningen FZC i något slags europacup-kval. Helsingborg är jag inte på något vis särskilt förtjust i, men jag gillar att se dem sparka boll. Jag tycker de i många år har spelat en ganska fin och sevärd, men ofta väldigt ineffektiv, fotboll. Dessutom är Rasmus Jönsson kul att följa.
  • Inte nog med att Italienskan är hemma, snart kommer nästa vackra kvinna till stan. Den vackra kvinnan från Flen anländer och stannar närapå en vecka i det sommarvackra Växjö. Sämre kunde jag sannerligen ha det.
  • Härmed vill jag, 1923 (mannen som tittar på Paris Hilton-program på söndagar), be mina sju-åtta läsare om ursäkt. Att ge sig in i någon slags pajkastning är egentligen under min värdighet och jag hoppas att jag inte upprepar detta snedsteg.
  • Nu blev det precis 1-0 till georgierna, det tror jag var bra för matchen. ...och innan jag har hunnit publicera blev det 2-0. Nu jävlar får Henke Larsson springa igång de gamla apostlahästarna.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Bara jag som tycker att Fahlander spårat ur mer än vanligt senaste tiden?

2009-07-23 @ 23:25:43
Postat av: Krut

Pontus: Nä. Han har blivit än mer galen den stackarn.

2009-07-24 @ 00:18:39
Postat av: Tornade två gånger

Italienskan stålade och ett e saknas på umgänge.



Lycka till med dina damer i helgen, hoppas det ger mer än platonisk utdelning.

2009-07-24 @ 07:49:43
Postat av: Joffemannen

Minns inte om det var jag som skrev mannen, men du försöker ju hålla dig lite anonym i dina inlägg så det var isåfall ingen värdering i ordvalet. Efter min Fahlanderanalys kommande veckor ska jag försöka dra över pajkastningen till min blogg istället. Kan Fahlander skjuta sin egen blogg i sank med sina 100 000 besökare, så kan väl jag offra min för att hjälpa honom - hade faktiskt 38 besökare senaste 30 dagarna som återkommit

2009-07-24 @ 15:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0