Vilken helg!

  • Jesus amalia vilken helg det blev. Fredagens tomtefest följdes upp av 25-årskalas för den Vackra Damen från Flen igår. Kvällen slutade på Grace och det var klackarna i taket från början till slut. Det gick illa för en av mina kamrater som lyckades spräcka byxorna under en taekwondo-match framåt småtimmarna. Idag är det söndag och sällan har jag varit så trött. Ikväll blir det soffläge och kanske en websändning av På Spåret från i fredags.
  • Det demonstreras friskt nere i Köpenhamn. Jag förstår demonstrationerna och ser dem som viktiga, men det är tråkigt att all rapportering ska handla om de demonstranter som blev gripna och polisens behandling av dem. Det är oerhört mycket positiva krafter bakom en demonstration som samlar över 50.000 personer, något som jag tycker media kunde rapportera om.
  • TAIF slår GSK med 5-1 och det känns som om matchen motsvarade de flesta uppställda förväntningar. Nu är det bara en match kvar av grundserien och sen börjar äntligen Allettan, som vi har längtat. Det var en tråkig publiksiffra, men det var väl också väntat. På tal om hockey så verkar det allt mer som om jag får igenom min önskan om Nybro till Allettan. Det blir betydligt tuffare, man väldigt mycket roligare med matcher mot Nybro än mot Kristianstad eller Karlskrona.
  • Idag var det innebandy igen. Vid ledning med 5-0 tycker man att det kunde ha blivit några byten, men icke! Idag satt jag fastnaglad vid bänken i alla tre perioderna.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Hur många av de tusen som blev arresterade blev häktade? Danska polisen skyller på politikern - vi bara implementerar gällande lagar. Märkligt att arrestera oskyldiga står i dansk lag, men men.

2009-12-14 @ 10:25:08
Postat av: 1923

Igår satt väl 13 av drygt tusen arresterade kvar i något slags häkte...

2009-12-14 @ 11:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0