Måndag

Att läsa japanska morgontidningar ät nog inget jag kommer göra till en vana. Jag gillar inte att läsa lodrätt...

  • Det skrivs väldigt mycket just nu om vad som hände Örebros Nicklas Lihagen igår. Det är ganska otäcka bilder som får ett bra slut. Just Lihagen är en av de spelare i Örebro som jag genom åren har tyckt allra sämst om. Jag minns matchen mot Örebro i Allettan för två år sedan där Tingsryd vann med 7-0 och Örebro gjorde bort sig både på isen och läktaren. Just Lihagen drar i matchen på sig fyra tvåor och till slut ett matchstraff. Men Lihagen är dock en spelare som jag börjat respektera mer och mer. Även om han spelar en hockey som jag inte uppskattar och för ett lag som jag inte tycker om så står han för det han gör. Och det är faktiskt värt respekt.
  • Idag kom ångesten när jag mötte vissa av alla de som jag hade stött på i fredags under min tomtemask. Jag har en ovana att bli alltför snäll och kärleksfull när jag är full, och det blev jag gruvligt påmind om idag. Men det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta se glad ut.

Det är även värt en viss respekt att våga köra till TAIF-nästet Växjö med uggle-klistermärke på bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0