Made in Heaven

Nu när julen närmar sig så börjar det bli dags att lyssna på julmusik också. Jag känner dock att de sedvanliga Absolute Christmas-samlingarna med Just D, Adolphson & Falk osv står mig upp i halsen så jag slängde ihop en, om än väldigt kort, egen playlist på spotify med jul-låtar som jag tycker är värda att lyssna på. Vad som dock får mig på mest julhumör är att sätta på 'Made in Heaven' med favoritbandet Queen. Albumet gavs ut 1995 och innehåller låtar som inte hann ges ut innan Freddie Mercury avled 1991, och nyversioner av gamla låtar från Freddies solokarriär. Jag fick skivan i julklapp det året och sedan dess är det en skiva som plockas fram varje år när julen nalkas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0