Ljus i vårt hus


Allting blir faktiskt lite lite ljusare, och lite bättre när man har fått upp lite adventsljus.

  • Det är just nu skidskytte på SVT1. Jag är en av de som har väldigt svårt att finna tjusningen i den sporten. Överlag så får jag för mig att det är mediokra skidåkare och mediokra skyttar som kombinerar de båda sporterna. I Sverige har vi uppenbarligen en uppsjö av både mediokra skidåkare och mediokra skyttar, och därför får sporten allt för mycket uppmärksamhet. Det är ungefär samma fenomen som när hela Sverige helt plötsligt enades om att sjukamp var den överlägset intressantaste friidrottsgrenen. Summa sumarum så tycker jag alltså att Sarah Sjöström skulle fått bragdguldet.
  • TAIF - Skövde J18, ikväll kl 19.00
  • Igår kväll så hade jag grönvita strumpor med mig till innebandyträningen. Direkt fick jag frågor om jag hade tagit på mig TAIF-strumpor, och när jag nekade till det så gällde frågorna istället om jag hade valt dem just för att de var grönvita. Ibland är jag lite för lättläst tror jag...
  • Ikväll är det dessutom värt att hålla ett öga på Pantern - Nybro på swehockey. Jag hymlar inte om att jag vill ha med Nybro till Allettan så ikväll håller jag en tumme för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0