Heja Tingsryd!


Kaffe och Malou von Sivers, en hyfsad start på dagen.

  • Det känns återigen som om Tingsryd gjorde en oerhört stark insats igår. Att åka ner och hämta hem tre nya poäng mot ett desperat jagande Karlskrona är imponerande. Vi fortsätter sakna spelare, och igår försvann Lundström också, men ändå sliter grabbarna på och gör det bra. Som en förmildrande omständighet till gårdagens seger ska det väl sägas att den motivation som Karlskrona borde känna nog snarare upplevs som press för dem. Tingsryd å andra sidan hade igår allt att vinna och inget att förlora.
  • Jag tog som sagt den där sprutan igår och ännu har jag inte känt av några biverkningar. Mina sjuksköterske-vänner berättar att biverkningarna ska komma redan inom ett par timmar, så jag är nöjd med utgången. Jag är dock inte särskilt förvånad, biverkningar har aldrig varit min grej.
  • Tingsryds AIF - Rögle BK J18, ikväll kl 19. 
  • Igår var en riktig jävla skitdag. Jag kan bli oerhört frustrerad om jag inte får den respekt som jag anser att jag förtjänar. Jag vet inte vilket som är värst, om folk med avsikt eller utan avsikt visar mig bristande respekt, men det gör mig lika förbannat. Kvällen avslutades med en innebandyträning som jag undrar varför jag deltog på. Efter träningen så satt en av knattarna och grubblade över sin samhälls-läxa, han skulle lära sig sveriges grundlagar. Så jag förklarade dem för honom och kände mig nöjd över att kunna bidra med något till laget.
  • Idag är det alltså Nobeldagen. Inte heller i år är jag bjuden, men traditionerna finns där likväl.


Kommentarer
Postat av: Jean-Pierre

Besviken. Inte ett ord om att 13 man ur laxarna support var och förstärkte Brigaden under matchen :) Yes, ni hörde rätt, vi hejjade på TAIF. Gamla GOISare vänder sig i graven..

2009-12-10 @ 12:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0