Första december

Tycker du att bilden är skrämmande?
Det tycker de uppenbarligen i Schweiz där de förbjuder byggande av minareter.

  • Igår kväll presenterades truppen till JVM. Både Oliver Ekman-Larsson och André Pettersson kom med, och gör turneringen lite intressantare. De senaste årens sändningar från JVM har lockat många tittare, och lär så göra även i år. Sverige spelar sin första match på annandagen, och det är en turnerning jag ser fram emot. Nu spelar ingen av grabbarna i TAIF längre, så därför ställer jag frågan om det finns någon som känner till andra spelare som spelat för Juniorkronorna samtidigt som de representerat TAIF. Av någon anledning får jag för mig att Tobbe Björklund har spelat för juniorlandslaget. Kan det verkligen stämma?
  • Jag tycker schwiezare är skrämmande...
  • På taif.nu fanns för någon dag sedan en artikel om att de samlar material till en DVD med ett namn i stil med ´TAIF till allsvenskan´ eller något dylikt. Nu är den artikel borta, fråga mig inte vart den tog vägen. Vad jag reagerade mot var att titeln. Folk må säga vad de vill, men jag tycker aldrig det har passat oss att på något sätt ta ut något i förskott. Vi är Tingsryd AIF, och vi slår bäst ur underläge. Så har det alltid varit och kommer nog förbli. En bild av TAIF som underdogs är svår att behålla med tanke på vår framfart på isen i år, men jag tycker att även vi utanför isen bör tänka på vilka signaler vi sänder ut. Förhoppningsvis var det någon mer som reagerade på rubriken, och det var därför artikeln försvann.
  • Fredrik Emwall fick igår kväll pris för att han har gjort 600 matcher för Linköping.
  • Frukost och den nya julkalendern på SVT Play, så kan jag tänka mig att inleda varje morgon.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Jo då det stämmer. Tobias Björklund spelade i Juniorlandslaget, fick aldrig till det i TAIF, gick till Lakers. En superskön kille som var väldigt stolt över att han under småkronor tiden bildade backpar med Mattias Öhlund.....

2009-12-01 @ 11:07:56
Postat av: M

Jo, det var många fler än du som reagerade på den där titeln. Inte alls likt TAIF! Nu har den tagits bort och det visar ju på både ödmjukhet och gott omdöme!

2009-12-01 @ 12:00:36
Postat av: janne

...rakt igenom ett bra inlägg. Måtte TAIF aldrig någonsin hamna på samma "piedestal" som många andra klubbar.

2009-12-01 @ 14:51:05
Postat av: dimitri

Pontus Petterström spelade juniorlandslaget lite. visst de var bara fyra matcher. men du sa inte att dom behövde spela ett vist antal

sen spelade Anders Fredriksen både i junior och med dom stora grabbarna. dock i norge ;)

2009-12-01 @ 16:11:23
Postat av: 1923

Dimitri: Det stämmer bra, det borde jag nog kommit ihåg egentligen.

2009-12-01 @ 18:31:18
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0