Tingsryd - Blekinge 23 - 1

  • Vi kom en aning sent till dagens match, så när vi parkerade var grusparkeringen obemannad. Det tro fan att när vi inte betalar för parkeringen så går Miljonmannen och gör två nya mål. Jag köpte dock en hälften/hälften-lott, så förhopnningsvis kommer lite av pengarna på plats i Davidsons ficka så småningom.
  • Det blev en ny seger med innebandyn idag, kul.
  • Karlskrona HK, med karaktärspelare som Daniel Brasar, Carl-Johan Höök och Sebastian Arvidsson i laget, förlorade i eftermiddags borta mot Kristianstad. Vågar man ens titta in på Black Bugs forum efter danna förlusten? I och med Karlskronas förlust så är det nog fördel Kristianstad i striden om den sista platsen till Allettan. Kristianstad vore kanske den bästa lösningen trots allt.
  • Idag är det finlands nationaldag, var det därför det var tomt på bortasektionen i Dackehallen ikväll?
  • "Toppmötet i hockeyettan mellan Tingsryd och Olofström blev några minuter försenad sedan en plexiruta mitt framför pressbåset splittrats i miljoner bitar av en slagskott på uppvärmningen." Tack för det, så behövde vi som kom sent inte missa mer än någon minut av första perioden.
  • AS Roma - SS Lazio, avspark kl 20.45. Italiensk fotboll är inget jag ser allt för ofta. Men när det är Rom-derby så kan jag inte låta bli. Helt plötsligt känns det som om det står mer än fotboll på spel, och då blir matcherna väldigt intressanta. Att jag i ett sådant möte sympatiserar med Roma behöver väl knappt nämnas.
  • Mitt inlägg från i fredags kväll om att serien inte håller riktigt den klass som vi hade hoppats på, fick lite extra vatten på sin kvarn idag. TAIF var sett över hela matchen fullständigt överlägsna. Det är nästan skrämmande att se hur mycket det skiljer mellan ettan och tvåan i serien. Å andra sidan har vi av tradition väldigt lätt för Olofström, medans Pantern och Nybro gör det svårare för oss.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Forza la lupa - om dom nu kan få igång matchen igen.



Tillbaka från Asien nu, och har en fundering: söplar dom inte rent för jävligt i Korea? Kambodja var grymt. Tänkte på detta triviala problem när jag blev erbjuden jobb några månader i Korea. Dum fråga, jag vet...

2009-12-06 @ 21:04:46
Postat av: 1923

Söplar? Menar du sörplar? Eller sölar kanske?



Sörplar vet jag ingenting om, men söla var det ganska bra på. De går oerhört långsamt, trottoarerna var ständigt fyllda av söliga koreaner. Dessutom var de sällan i tid. Men ändå väldigt trevliga, ta jobbet.

2009-12-06 @ 21:12:18
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Urho Kekkonen

Självständighetsdag, heter det...

2009-12-10 @ 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0