Nyårsinlägget

Så var ett för egen del långt och oerhört händelserikt år snart till ända. Årets första fem veckor tillbringade jag i Tanzania. Sen var det tre veckors transport landvägen via Finland, Ryssland, Mongoliet och Kina för att ta oss till Syd-Korea. Där tillbringade jag några av mitt livs fem bästa månader innan det var dags att åka hem igen. Jag träffade många nya och väldigt goda vänner, samt en oerhört söt koreanska när jag var i Korea, vänner som nu på gott och ont finns utspridda över hela världen.

Sedan återkomsten till Sverige har jag mest försökt att återanpassa och vänja mig vid Växjö och det liv som finns här. Det har varit ett väldigt bra och minnesvärt år som bjudit på en hel del nyttiga insikter. Mycket, och många, av det som för ett år sen kändes väldigt viktigt har under årets lopp visat sig vara ganska ointressant. Sammanfattningsvis har det varit ett år som har tagit mig framåt på många plan. Om alla år vore så här produktiva så är jag nog inte så oerhört långt borta från att uppnå mina mål.

TAIF´s 2009 kommer vi i framtiden komma ihåg som ett oerhört bra år med 40 segrar, 9 oavgjorda och enbart 3 förluster på 52 matcher. En av dessa tre förluster innebar förvisso att vi missade den Allsvenskan platsen i våras, men likväl måste det ses som ett bra år. TAIF har som förening tagit oerhört många steg framåt och visar upp en betydligt proffsigare attityd än på många år. A-laget var oerhört bra föregående säsong, och står nu än starkare för att utmana om en plats till allsvenskan. J20 tog i våras steget till Sveriges högsta junior-liga, och har visat upp kvaliteer för att förhoppningsvis kunna stanna kvar där när säsongen summeras.

Hur världen kommer minnas 2009 återstår att se. Det har varit ett år som har bjudit på en hel del minnesvärda händelser. Vid en första anblick är det händelser som ger en relativt fadd eftersmak, men frågan är hur vi ser på dem i framtiden. Kanske var oron för till exempel klimatkrisen överdriven, eller kommer vi kanske om några år minnas 2009 som ett år då världens ledare misslyckades med att rädda vår värld. Det återstår att se.

Jag vill tillönska alla mina vänner, läsare, likasinnade och övrigt löst folk ett gott nytt år! Vi hörs på andra sidan!


Kommentarer
Postat av: Limma

Gott Nytt År Bonne

2009-12-31 @ 17:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0