Dec. 30, 2009

  • Det finns mycket i min lägenhet som påminner om alla de resor jag har gjort, men det är inte mycket som visar att jag även har varit i en hel del storstäder. Jag är trots allt väldigt förjust i storstäder och har därför framkallat och förstorat nio fotografier som jag har tagit i New York, Seoul och Tokyo. Nu återstår bara att komma på var jag ska hänga upp dem.
  • Det finns trots allt en realistisk chans att vi kommer få möta IK Oskarshamn i vår, så jag tog på mig att scouta motståndet lite ikväll när Viasat Hockey visade Ugglornas hemmamatch. Ingen kan påstå att Oskarshamn har imponerat nämnvärt ikväll, 1-5 efter en period skrämmer inte. Dessutom är det halvtomt på läktarna och den i höstas nystartade och uppmärksammade supporterklubben, Den Sjätte Spelaren, verkar inte ha växt sig alltför stor. Oskarshamn har helt klart en hel del att jobba på om de ska lyckas hålla sig kvar i vår. I och med att Oskarshamn bevisade för mig att de inte var särskilt underhållande så valde jag att byta kanal och se Rapports årskrönika istället.
  • Kvällen före nyårsafton för 10 år sedan är minnesvärd på olika vis. Jag minns bestämt att TAIF spelade en träningsmatch hemma mot Mörrum GOIS och på läktarna var det vissa som firade in det nya milleniet en kväll i förväg. Hur den festen slutade låter vi vara osagt...

Kommentarer
Postat av: lakejerna

"vi vet du älskar lakers!!"

2009-12-31 @ 01:53:19
Postat av: Joffemannen

Apropå Lakers - O-hamn råkade jag på Södergren och Jihdes blogg om vad som visas på kanalen jag inte har. Man märker att folk som tar sig själva för givet inte orkar anstränga sig för att få till kvalitet på språket i sina bloggar (eller är dom inte bättre). Av de få inlägg jag läst verkar iallafall Södergren kunna formulera sig lite bättre, och det var mycket trevligt att läsa om hur han skrev upp OELs insats i JVM i inlägget 30 dec.



Gott nytt!

2010-01-01 @ 11:22:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/viasathockey

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0