Dec. 16, 2009

  • Jag köpte en julskinka häromdagen som nu ska griljeras. Det verkar inte så svårt tycker jag, men det återstår att se hur resultatet blir. Det kan nog gå lite hur som helst så jag återkommer med rapport när den är klar.
  • Inför serien så tyckte Den Nyblivna Pappan att jag skulle tippa tabellen här i bloggen. Jag kännde att jag har för dålig koll på de andra lagen så jag tippade hur jag ville att det skulle sluta istället;

    1. Tingsryd
    2. Pantern
    3. Nybro
    4. Mörrum
    5. Olofström
    6. Gislaved
    7. Karlskrona
    8. Kristianstad
    9. Kungälv
    10. Halmstad

    Det känns som om jag har fått mina önskningar igenom på det stora hela. Byt plats på Mörrum och Kristianstad så är min tabell närapå uppfylld. Nu när jag sitter här och tänker på hur det kan sluta så inser jag hur tråkigt det vore med Kristianstad i Allettan. Jag föredrar som sagt Nybro, men om det inte bli dem så vore det nog bäst med Karlskrona. Karlskrona är trots allt ganska ofarliga om de tar sig vidare, och de bjuder på en hel del underhållning i form av blogg och forum-skriverier i samband med matcherna.
  • Så har visst Mörrums ordförande avgått mitt under säsongen. Jag brukar alltid säga att Mörrum och Öster brukar turas om att inneha titeln Sveriges mest misskötta förening...
  • Det är nog dags att även jag står upp lite för de Bofors-fans som fått utstå spott och spe från alla tänkbara håll de senaste dagarna. Som jag har förstått det så skriker de ramsor om att låta spelaren dö när han ligger ner på isen, men innan någon har insett hur allvarligt läget är. Jag vet vad som skriks i Dackehallen när en motståndare ligger ner på isen, jag vet vad som skriks i väldigt många hallar när motståndare ligger ner på isen. Det skriks väldigt mycket som inte ska tas alltför bokstavligt. Nu var det ju oerhört olyckliga omständigheter i detta fallet vilket gjorde att just den ramsan lät väldigt illa, men innan vi sågar dem alltför mycket så ska vi nog inse att det lika gärna kunde skett i Dackehallen. Det känns lite populistiskt att hoppa på Bofors-fansen eftersom läget blev som det blev.
  • Halmstad away, sen är grundserien över. Det är nog bra det tror jag. Vi hoppas på en seger till och ett fullbordande av en närapå komplett höst-säsong. Det är nästan skrämmande hur lite man bryr sig om en match som den ikväll. Jag är bjuden på julmiddag ikväll på stan så när jag kommer hem får det bli en titt på swehockey.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Enestubbe letar efter fakta i frågan "sånna ramsor hör man i alla hallar", så du kan ju ge honom några anekodter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0