Så var det dags

Så var det alltså dags för Tingsryd - Mörrum i eftermiddag. Hur många gånger har vi mött Mörrum egentligen? Jag tror inte det spelar någon roll hur många gånger vi spelar mot Mörrum, känslorna inför denna derby-rival lär nog aldrig avta. Det finns inget lag som det är så roligt att förnedra, att se deras fans slokörade få uppleva ännu en förlust. Jössarinken har dessutom alltid varit en av mina favorit-hallar att besöka så det glädjer mig att de är tillbaka.

140 kronor för att se en match, det tror jag inte lockar 93-åringen så han stannar nog hemma i eftermiddag.

Efter två års röv-slickande så möts äntligen Växjö och Karlskrona. Kan vi räkna med scener likt klippet nedan ikväll när de båda popcorn-gängen drabbar samman. Jag tror det blir lite växel-sång, arm-krok, skålande utbyte av  halsdukar, kramar, sista dansen och sen samsas de ute i stugorna på Evedal inatt för att imorgon vakna upp med en lätt ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0