Rollin, rollin, rollin...

  • På LG´s sida kan man se ett klipp från gårdagens match. Victor RC gör ett snyggt mål och vi får höra en rolig intervju med Kristianstads tränare. Roligt att se hur förvånad LG blir när det visar sig att Ljusteräng inte tränade Borås förra året. Lika roligt var det i ena pausen när Anders Gustavsson intervjuades. LG skrockade gott och undrade hur många år det egentligen var sen Tingsryd mötte Leksand senast. Han blev väldigt besviken när han fick höra att det bara var 7-8 år sedan. Han är rolig den där LG, det är mycket humor i hans sändningar.
  • Igår lyckades jag genomföra säsongens sämsta innebandy-träning. Inte en pass gick rätt och inte en boll lyckades jag kontrollera. Det blev många frustrerade sparkar i sargen och klubbor slagna i väggen, men det är bara att bita ihop och komma igen nästa vecka.
  • Peter Forsberg gör återigen ett försök till comeback. Nog för att det börjar bli lite väl många försök nu, men visst unnar jag honom att få ett värdigt slut på karriären.
  • Lite mer tankar om gårdagsmatchen. Det är svårt att veta numera hur stora växlar man får dra av en träningsmatch. Om man försöker förstå varför vi förlorar så beskylls man för att komma med bortförklaringar, och om man gläds över en seger så heter det att man går i taket och får hybris. Det är inte lätt att vara grönvit skribent i dagens hårda mediabevakning. Men om gårdagens match kan vi väl konstatera att Tingsryd gör det bra mot ett Kristianstad som uppenbarligen led av att ha många spelare frånvarande. Mer än så var det väl inte. Men, en seger är givetvis alltid att föredra
  • Snäll som jag är så hamnar jag idag i Göteborg för att agera flytthjälp, Men jag har inget bättre för mig och blev utlovad en gratis lunch, så det är bara att hoppa in i flyttbilen och åka med.
  • Förra året kritiserades vi för att vi inte hade någon spets utan bara bredd. Jag imponeras dock ofrånkomligen av den bredd vi återigen visar upp. Ett ishockeylag ska bestå av fyra kedjor och jag både tror och vet att vi kan mala ner de flesta lag med vår bredd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0