Ivy Leauge Rugby


I samband med att jag köpte mig en Barca-tröja igår så passade jag även på att fylla ut garderoben lite ytterligare. Det blev ett gäng strumpor samt knappt räcker över fotknölarna på mig. Vidare hittade jag en rugby-tröja som jag tyckte var helt ok. Den svartvita som jag ville ha fanns inte i min storlek, så då återstod det att välja mellan en rosa, en ljusblå eller en, just det, grön och vit. Så det slutar alltså med att jag återigen kommer hem med en grönvit tröja. Jag försöker undvika det, men det går inte.

Det blev en ledig kväll igår. Efter fotbollsmatchen blev det friterad kyckling följt av litervis med öl. Vi hamnade på det vanliga stammishaket där Jukeboxen är min bästa vän. Föreståndarinnan till baren använder sig av taktiken att spela finsk tango för att tvinga folk att spela i jukeboxen för att tysta hennes musikval. Hennes taktik fungerar för det är många mynt som jag kastar i den där apparaten under en kväll. Igår var det HipHop och R´n´B-tema på låtvalet, det hela påminde en hel del om en youtube-kväll hemma hos Den Vackra Damen från Flen. Hemma hos henne springer det dessutom inte omkring en liten jobbig holländska som tycker det är passande att spela deppiga kärlekslåtar när vi andra försöker skapa någon slags partystämning. Jag saknar dig Paloma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0