This is the year...

På skärtorsdagen för ett år sedan så spelade kent i Växjö. Det var en riktigt bra konsert och flera av de som står mig närmast var med. Italienskan, Den blivande pappan, Den Vackra Damen från Flen, Trollungarna och Lidhultarn var alla på förfest hemma hos mig och det blev en oförskämt bra kväll. Just nu känns det som om jag är fruktansvärt långt ifrån en liknande skärtorsdag, men jag har stora förhoppningar om att det likväl blir en minnesvärd kväll.

Som sagt, jag är galet avundsjuk på de som åker upp till Happaranda. Jag följer resenärerna här och här.

Det känns meningslöst att försöka sätta ord på de känslor far runt i kroppen inför kvällen. Något bloggande finns det nog varken tid eller mening med idag. Det här kan bli en av de bästa, eller värsta. dagarna på väldigt, väldigt länge.

I Syd-Korea är det galet fint vårväder, koreanerna går ute i solen och är lyckligt ovetande om de kval vi grönvita genomlider. Därför tar jag nu på mig mina solglasögon och passar på at gå ut och njuta av Cherry Blossom Festival och livets goda.

Tingsryd AIF - Stolthet, Hjärta, Tradition!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0