Börjar leva igen...

  • Förra året upplevde jag en av de bästa påskhelger som jag kan minnas, i år passerade den desto mer obemärkt. Idag firas det påsk hemma mos mor och far, alla är inbjudna och barnen letar efter påskägg gömda ute i trädgården. 
  • Idag spelade jag en pingismatch. Jag är verkligen ingen stjärna på pingis på något sätt och vis, det är jag den första att erkänna. Men jag har ett grundspel som i alla fall är lagom hyfsat med tanke på att jag spelar en gång om året. Jag sköter mig ganska bra defensivt och kan spela långa dueller. Men varje gång jag möter en likvärdig spelare så ställs jag inför samma problem. Jag kan inte avgöra bollarna. Jag kan stå vid bordskanten och leverera boll efter boll över nätet, men jag har ingen killer-instinkt. Det är en brist jag har i övriga livet också, en brist som med jämna mellanrum gör sig påmind och som gör det svårt att ta de stora segrarna.
  • Oavsett resultat så känns det ganska bra att hockeysäsongen trots allt är över. Jag tror inte jag hade orkat med fler vakna nätter framför LG Sports. Det här har helt klart varit den mest fysiskt ansträngande säsongen som jag har upplevt.  
  • Nattlivet i Korea är inte direkt vad man är van vid hemmifrån. I lördags kväll åkte vi in till Seoul för att klubba, vi kom hem igen kl 14 på söndageftermiddagen. Med andra ord en vädligt lång natt som har satt sina spår både i kropp, själ och plånbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0