Vi bor på landet...

  • Läggdags 04.30, uppstigning igen kl 08. Trycker i mig två koppar kaffe för att sedan få veta att dagens första appointment är inställt. Efter kaffet är det givetvis inte lätt att somna om, men en dag som idag kan jag stå ut med att ha påsar under ögonen.
  • Chatten på LG Sports var galet urflippad igår. Förstagångstittarna från Örebro hade väldigt svårt att föra något som helst vettigt samtal. LG´s kamera stod placerad i princip mitt i Örebro-klacken vilket gjorde att de dominerade sändningen i ungefär halva matchen. Det var ett intressant rams-utbud som de bjöd på. Mest intressant var mannen med Blekinge-dialekt som 20-30 gånger drog igång en "Hata-TAIF"-ramsa. Han fick med sig örebroarna flera gånger men i slutet av matchen tror jag de började tröttna på honom. Men annars bjöd Örebroarna på det vanliga beteendet som folk från större städer ofta gör när de kommer till Tingsryd. Mycket skrik om bönder och så vidare.
  • När jag läser Enestubbens artiklar inför matchen igår så ser jag att många har kommenterat att det är dålig journalistik av honom. Jag skickade faktiskt ett mail till honom igår där jag tackade honom för att han bidrig till att piska upp stämningen än mer och göra Dackehallen än mer kokande igår. Vi som hänger mycket i forum och diverse bloggar vet vilka spån Örebro Vipers/Pirates verkligen är, men den vanliga kronobergaren visste nog inte det. Nu piskades känslorna upp även bland dem inför matchen igår.
  • Jag laddade ner Säkert och Hello Saferide igår. Än så länge mycket bra.Igår blev det mycket häng i solen, 5 kilometer på löpbandet, en galet bra middag och till slut Slumdog Millionaire på bio innan hockeyn drog igång. Först var det Shantaram och nu denna filmen, båda får mig sjukt sugen på att åka till Indien.
  • Jag bor för övrigt i världens tredje största stad (enligt Wikipedia), så jag antar att jag egentligen har rätt att kalla de flesta Örebroare för bönder...

Kommentarer
Postat av: Whizzler

Kan upplysa dig om att mannen med Blekinge-dialekten var OaO. En mycket patetisk man!!!

2009-04-07 @ 08:38:37
Postat av: 1923

...ingen är förvånad.

2009-04-07 @ 11:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0