You are my superstar...


  • Om man räknas som relativt välväxt hemma i Sverige, så är det en väldigt naiv tanke att tro att man ska kunna hitta kläder i rätt storlek i Syd-Korea. Än värre är det med skor, det är rent ut sagt omöjligt att finna min storlek. Mina nuvarande Adidas Superstar är två år gamla. De har under åren bland annat genomlidit en vinter i Sverige, två månader i mellanöstern, nio veckor i Öst-Afrika samt en månad på resande fot genom Finland, Ryssland, Mongoliet, Kina och till slut Syd-Korea. Som alla förstår så är de inte längre varken särskilt vita eller särskilt hela. Min plan var att köpa nya på plats här i Asien, men då det har visat sig vara stört omöjligt så har jag använt mig av Plan B. Genom vänner och kontakter så har nu ett par nya skor beställts i Sverige och skickats på posten till mig.
  • Det smäller stora bomber nere i Karlskrona. Hur ska TAIF någonsin kunna konkurrera med den nya maktfaktor inom svensk ishockey... Gäsp!
  • Idag har jag för övrigt varit på en resebyrå och bekräftat mina biljetter till Japan. 6:e maj bär det över till öarna i öst och vi kommer spendera närmare sex dagar där innan det är dags att fara hem igen. Jag har även fyllt på min mobiltelefon med pengar samt köpt mig ett paraply.
  • Annars på hockeyfronten då, det ryktas om att Ellerstad inte får nytt kontrakt. Jag håller med väldigt många andra skribenter som tycker det är helt rätt. Ellerstad levde inte upp till förväntningarna och levererade inte i den utsträckning som det var tänkt. Utöver det så känns det ganska stendött just nu va? I alla fall för mig som inte har tillgång till något som helst skvaller eller inside-information. Två nya TAIF-bloggar har i alla fall ploppat upp precis lagom till när det inte finns någonting som helst intressant att skriva om. Se bara vilken enorm torka den här bloggen har hamnat i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0