När saker och ting faller på plats

Ibland faller saker och ting på plats ganska bra. Som igår när jag lyckades vifta ner min taklampa i hallen och den landade i tvättkorgen som jag inte tagit tag i ännu.
***
Det föll sig så att jag råkade överhöra en diskussion mellan lokala politiker och tyckare idag. Diskussionen gällde lokala föreningar som tvingas dela anläggning för att utöva sina respektive idrotter, en anläggning som den rikare föreningen av de båda nu har köpt av kommunen. Den rika föreningen ifråga bedriver en så kallad killsport, och den fattiga föreningen en så kallad tjejsport. Den rika föreningen som nu äger lokalerna vill nu höja hyran, och den fattigare tjejföreningen hamnar i kläm då de lokaler de i nuläget har tillgång till ej är tillräckliga som läget är. Den rika föreningen saknar dessutom genustänk eller en jämnställdhetsplan, utan drivs som ett rent företag. Kommunen säljer ut det allmänna till intressenter eller företag som ser ett vinsttillfälle. Det här är en fråga som ur ett idrottsperspektiv nog anses vara ganska tramsig, men ur ett samhällsperspektiv är diskussionen intressant att lyssna på. En diskussion som säkert inte pågår enbart i Växjö, och inte enbart när det gäller idrottsanläggningar heller för den delen.
***
Vår egen Robin Jacobsson var visst med om ett och annat igår kväll. Replikerna påminner ganska mycket om vad man hörde på fritidigsgården när man var ung. Men det är väl inget lustigt i det, det fanns många som ansågs vara tuffa killar även där.
***
Det är närmast overkligt hur intressant vårt spelschema ser ut efter Örebro imorgon kväll.
  • 2013-02-02 Tingsryds AIF - Karlskrona HK
  • 2013-02-11 Tingsryds AIF - Asplöven HC
  • 2013-02-13 IF Malmö Redhawks - Tingsryds AIF
  • 2013-02-15 Tingsryds AIF - Almtuna IS
Vi har alltså alla tre bottengängen på hemmaplan i de nästkommande tre hemmamatcherna, det är där vi beseglar vårt öde för den här säsongen. I det hänseendet så blir inte gårdagskvällens förlust lika irriterande. Dessutom hade jag planer på att åka till Malmö helgen 15-17/2. Kanske kan jag lägga om mitt schema tillräckligt mycket för att åka ner till Skåne redan på onsdagen. En långweekend nere på kontinenten lockar mer än mycket annat just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0