Rekommendation

 
Jag hade visserligen blivit tillfrågad i förväg om TAIF fick visa något av mina youtube-klipp i Dackehallen innan matcherna. Men det hade jag ju hunnit glömma bort flera gånger om inför hemmamatchen mot Karlskrona härom veckan. Därför blev jag väldigt förvånad, och aningen generad, när det började spelas väldigt bekanta toner i högtalarna och jag såg videon börja rulla. Den filmades sommaren och den tidiga hösten 2009 när jag fortfarande bodde i en fritidsgård på Båtmanstorget och när vi hade ett brinnande mål framför oss. Mycket har förändrats sen dess, men Weeping Willows är fortfarande väldigt bra.
***
Jag sitter just nu och tittar på flygbiljetter till Rom. Jag har inte varit där sedan sommaren 2010 när jag var på väg hem från fotbolls-VM i Sydafrika, så det känns skönt att det börjar bli dags igen.
***
Tisdagar är ju min hockeydag, därför har det funkat perfekt på sistone och det var väldigt länge sedan jag missade en hemmamatch. Nu är det måndag, en innebandydag sedan 10 år tillbaka och en av säsongens mest lockande hemmamatcher nere i Dackehallen. Vi har det här så oerhört mycket i våra egna händer just nu, så det finns verkligen ingen annan att skylla på om vi skulle hamna i kvalserien till slut. Det bortasvaga Asplöven har förvisso fått vila nu i och med uppehållet, men ett skadefritt TAIF ska bara vinna ikväll. Den här veckan spelar vi våra finaler i en serie över tre matcher. Vinner vi två av dem så har tagit hem det här. Svårare än så tycker jag inte vi ska behöva göra det.
***
På TAIF´s hemsida gick igår läsa en ny uppdatering som berörde delar av det ekonomiska läget. Först och främst ska TAIF ha beröm för att man går ut med en uppdatering och visar en viss vilja att kommunicera till sina medlemmar. Men det finns frågetecken kring vad de olika siffrorna verkligen betyder. För mig som lekman är det svårt att förstå hur vi kunde ha ett par hundra tusen i eget kapital inför säsongen, ha gått -1,5 m kr första delen av säsongen men likväl fortfarande har ett positivt eget kapital. Det är såna frågor man hade velat ha svar på, och de svaren finns med all sannolikhet att läsa i den delårsrapport som man nu har skickat in till hockeyförbundet. Rapporten låter lovande och har godkänts av externa revisorer, så jag tror givetvis inte att det är något fuffens i den. Just därför vore den också kul att se.
***
Alla har pratat om "Django Unchained", och nu har jag också sett den. Och jag kan bara hålla med alla andra. Det var den bästa filmen jag har sett på länge i alla fall. Det känns så jävla enkelt att hylla Tarantino för hans filmer, men det är svårt att låta bli. Själva storyn är som vanligt inte särskilt speciell, men de speciella karaktärerna, musikvalet, kameravinklar och de häpnadsväckande actionscenerna gör hans filmer unika, och oftast väldigt bra. För att inte tala om strålande skådespelarinsatser från Samuel L. Jackson, Leonardo DiCaprio och Jamie Foxx.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Och vi råkade boka biljetter till Pisa igår, efter förra vårens tripp till Rom.

2013-02-12 @ 12:24:13
Postat av: Joffemannen

Serie A håller btw på till 19 maj

2013-02-12 @ 12:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0