Out of this world

Jag blir lätt bländad av stora namn och stora sammanhang, därför har jag svårt att vara missnöjd över att vi förlorar borta mot Djurgården, hur allsvenska de än är numera. Att vi ens spelar mot Djurgården känns för mig på sätt och vis fortfarande pinsamt stort. Nu är det märkligt nog bara två matcher kvar av säsongen. Almtuna har tre matcher kvar att spela, men annars tycker jag att vi har ett ganska likvärdigt spelschema kvar. Vi har trots allt ett försprång på fyra poäng, så nu finns inget annat än att jobba klart den här säsongen. Något kval ska vi inte spela.
***
Jan Björklund sa i söndagens Agenda att Alliansens partiledare skulle åka till Maramö i Småland för ett arbetsmöte, och att fotograferna hade valt att följa efter. Nåja, jag tycker nog det verkar som om partiledarna inte är alltför missnöjda över att media är på plats. Vilket jippo. Bland det mest intressanta just nu i Svensk politik är hur högern dels ständigt måste kritisera oppositionen för att den "inte utgör ett regeringsalternativ" och har olika åsikter, som tre partier ofta har, samtidigt som de måste visa upp en enad regering som myser tillsammans, I bakgrunden kämpar Annie Lööf och Göran Hägglund för att få till en profil och visa att deras partier fyller någon slags funktion, vilket då innebär att de blir vad de just kritiserar oppositionen för.
***
Och så var det Kyrzakhstan, också som taget från en annan värld...
***
På tal om Jippon. Lakerskunderna har betalat för en produkt som de inte känner att de har fått levererad av säljaren, då är det också deras fulla rätt att protestera. Jag förstår inte varför SMP ens ska behöva nämna att publiken där har buat ut laget. I Växjö är det marknadskrafterna som styr och publiken inträder i konsumentens roll. Jag såg förresten att konsumentföreningen Lakers Lakejer var en av tre Elitserieklubbar som inte hade en åsikt i frågan om 51%-regeln. Allt är i sin ordning.
***
Jag har tidigare skrivit om Christian Gareth Bale, nu är det på sin plats att göra det igen. Få fotbollsspelare är så underhållande att se som han är. Och få fotbollsspelare är just nu så bra som han är.
***
Igår var korsningen Linnégatan / Norra Esplanaden fylld av glödande kol, som vilket U-land som helst...

Kommentarer
Postat av: Martin

Gareth, han heter Gareth Bale och inget annat. :)

2013-02-27 @ 08:44:38
Postat av: 1923

Christian Bale är inte så dum han heller...

2013-02-27 @ 10:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0