Inte helt ok

Igår eftermiddag kom det in ett SMS med en förfrågan om att åka till Vetlanda för att titta på bandy. Sagt och gjort, så blev det. Jag har aldrig varit på bandy förr, så efter en rejäl löprunda i elljusspåret bytte jag om till ett par andra långkalsonger, la ölen i en kasse och hoppade in i framsätet på en bekväm Volvo. Vetlanda BK tog emot GAIS i sin bandyhall och på ena långsidan fanns faktiskt en tillrest liten bortaklack som höll bra låda. På isen måste jag säga att det blev en ganska avslagen match, kanske till viss del på grund av vad som skedde på anslagstavlan. VBK´s bottenkonkurrenter ledde så resultatet på Tjustkulle spelade ingen roll för den annars ganska välregisserade kampen runt kvalstrecket. Det påverkade tydligen Vetlandas spel, så det känns ganska avslaget. Det var hur som helst kul att se en bandymatch live, och det var ganska skönt att få en bekräftelse på att jag inte har gjort fel som hållit mig borta från sporten de första 29 åren av mitt liv.
***
97 miljarder...
***
Hade jag inte haft så bråttom till innebandyträningen så hade jag klämt ur mig lite ord om kvällens match mot Malmö. Men det får vänta, dessvärre.
***
Pastabaren har väl funnits i Växjö i säkert 10 år vid det här laget. Det är dit man har gått för att köpa sina baguetter och sallader. Nu har Subway slagit upp vägg i vägg med pastabaren och säljer alla de där smörgåsarna med engelska namn. Nu har vi relativt fri etableringsrätt i Sverige och jag köper att konkurrensen borde innebära att Pastabaren tvingas höja kvaliteten eller sänka priset på sina produkter. Det är nu det är tänkt att marknadskrafterna ska falla väl ut för oss konsumenter. Men sen kan jag inte låta bli att fundera över under vilka villkor som de båda butikerna nu konkurrerar. Marknadsföringsmässigt har givetvis subway en enorm fördel då de syns i var och varannan TV-serie, de har lite bling-bling som lockar till sig de unga och de har en enorm organisation i ryggen som bistår dem. Och med den faktan i bakhuvudet så väljer jag därför kycklingbaguetten från Pastabaren till lunch.
***
Statoil Evedal.

Kommentarer
Postat av: Poff

Gillar Statoil Evedal, bra personal. M***** på bild?

2013-02-15 @ 16:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0