Så fel man kan ha

Parkerad på kungsgatan, mitt i centrala Växjö. Som alla andra sanna Växjöbor fällde jag upp skygglapparna, tittade ner i backen och fortsatte intala mig vilken storstad Växjö är. Det ska inte en simpel traktor få ändra på.
***

Oskarshamn, som tidigare tyckte att det var fel med korttidslån, fortsätter med sitt långsiktiga arbete...
***
När jag var väldigt ung så var jag dagbarn hos en kvinna som höll väldigt strängt på torsdagstraditionerna. Först åt man ärtsoppa, sen fick man pannkakor. Trots att jag inte gillade ärtsoppa så var det naturligtvis värt att sleva i sig ett par skedar för att komma åt ärtsoppan. Nu för tiden, nu kokar jag gladeligen ärtsoppa utan att ens  fundera på pannkakorna efteråt.
***
...men så klart det fanns vettiga argument för varje individuell förening att inte ta in NHL-spelare. Som till exempel nu när Douglas Murray väljer att lämna Djurgården efter morgondagens match eftersom han behöver ett break och behöver tänka på sig själv ett tag. Det enskilda agerandet är ett ganska utmärkt exempel på när en NHL-spelare kanske inte direkt är beredd att underkasta sig laget, som man önskar att fallet vore lite oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0