God morgon

Lördagmorgon, frukost och På Spåret. Idag väntar en stor inebandymatch så det gäller att ladda upp på bästa sätt. På Spåret är ett väldigt bra sätt, även om jag tycker programmet allt för mycket numera handlar om ordlekar och rebusar än om ren kunskap. Kaffet på maten avnjuts istället till Vinterstudion, en kär återkomst för väldigt många förstås. Men framför allt gör sig vinterstudion bra som bakgrunds-TV. Så kör jag en lördagmorgon med städ, diskning och lite möblering ihop med Pops och grabbarna.
***
Det finns väl dessvärre ingen som mäter istiden för varje spelare i Allsvenskan, och kanske har jag helt fel för mig. Men hur mycket spelade egentligen Strömberg igår? Kändes som om han knappt var på isen de två första perioderna, bortsett från i powerplay. Jag kan säkert ha, men känslan var påtaglig.
***
Många påpekade hur fjantigt det var att uppröras över Sverigedemokraternas järnörsvideo, eftersom det väl inte var någon förvåning att Sverigedemokraterna är rasister. Men själv tycker jag ändå att det är bra att ta fram bevis även på det uppenbara, eftersom då inte ens de mest hängivna eller de mest förblindade kan blunda längre. Vi vet alla att det fuskas med assist inom hockeyn. Det är inte ovanligt att spelare åker fram till domarna i paus för att snacka till sig en andraassist. Domaren lider inte för det, och för spelaren ser det betydligt bättre ut efter en säsong med 7-8 påhittade andraassist när nästa kontrakt ska förhandlas. Igår var det Dean Kukan som slarvade med pucken utmed sargen, Djurgårdens Marcus Sörensen snodde åt sig den, och serverar Henrik Eriksson till 0-1. I statistiken får tydligen även Michael Holmqvist en assist, men det är ju förstås inte rätt. Det är inget stort scoop, men ibland kan det vara bra att bekräfta även det uppenbara.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0