Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt

Jag var igår kväll ute med ett större sällskap för att äta middag. Det var majoriteten europeér, och dessutom nyanlända till Seoul. Med all respekt och utan att försöka verka överlägsen, men det är ett sällskap som är svårt för mig att trivas i. Att gå ut och äta korean BBQ är utomordentligt trevligt, men efter att ha varit i Korea i närmare 18 månader så är det svårt att hamna på samma nivå med människor som upplever allting för första gången. Inget ont menat. Jag har också varit ny i Korea, och vad som fascinerade mig då fascinerar dem nu. Men utan att trampa någon på tårna så smet jag hem ganska tidigt och lyssnade på Leonard Cohen istället. Det blev bättre så.
***
17 kommentarer på inlägget nedan. På en ren skitsak egentligen. Jag vill inte klaga på era kommantarer, det är kul att få lite feedback emellanåt. Men hur som helst så är det intressant att se vad som får folk att reagera. Folk kommenterar förstås i affektion och över saker som upprör. Att vi har tagit en väldigt viktig seger mot Södertälje, eller min hjärtskärande text om den nordkoreanska flickan som gav mig chocklad på alla hjärtans dag föranledde inga kommentarer.
***
Här är bara ett exempel på hur idrottsvärlden (och samhället i allmänhet) alltför ofta gynnar den starka. Föra detta elitserielag ska få miljoner i kompensation för att de trillar ur elitserien. Att de då får en enorm fördel gentemot övriga allsvenska lag är det förstås ingen som reagerar över. Att det skulle bli svårare för övriga allsvenska lag skulle väl i så fall innebära att elitlagen cementeras alltmer och att avståndet mellan storklubbar och småklubbar utvidgas. Hockey, hockeyförbund, storklubbar, TV-bolag och investerare. De sitter ofta i samma båt. Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt. Fast det är inte dom som ror, som ror så svetten lackar och piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar.
***
Sundsvall har 15 poäng kvar att spela om och ligger 10 poäng efter oss (11 inklusive vär bättre målskillnad). Om vi tar noll poäng så måste Sundsvall alltså ta 11 poäng. Tar vi tre poäng imorgon så måste Sundsvall ta 14 poäng på sina sista fem matcher. Det ser med andra ord ganska bra ut just nu.
***
Ni är säkert inte intresserade av att läsa om mina politiska åsikter. Men jag vill i alla fall påtala hur skönt det känns att den politiska debatten återigen handlar om politik, istället för massa personfrågor utav mindre vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0