Väntan

Eftersom jag har en blogg kan jag lägga upp bilder på snön här, istället för på Facebook som ni andra gör. Växjö ligger under ett snötäcke och nu får vi se vilken slags vinte det blir. Oavsett vilket så tycker jag dock alltid att snön är bättre än det där mörkret som har legat över oss den senaste månaden. Idag är det den första advent och som traditionen bjuder så står min dörr öppen för glöggkalas. En tradition vi har hållt på med i många år nu, men skillnaden är att det förr var mer fokus på alkoholen, nu är det mer barnfamiljer och tidig hemgång som gäller. Själv avslutar jag eftermiddagen i Växjö Domkyrka med adventsgudstjänst till förmån för World Aids day och länets hiv-positiva.
***
TAIF J18 tar idag emot Rögle med matchstart kl 12.30. J20 spelar borta mot Malmö efter gårdagens match i Ängelholm. En repris på gårdagen hade varit härligt, i båda matcherna. Det var väl jag som härom veckan skrev något om att det är märkligt med juniorer som åker ut för roughing. Det verkar inte som om någn lyssnade på det örat direkt.
 ***
Vinterstudion på TV och här går jag och julpyntar i min lägenhet som börjar bli allt mer hemtrevlig. TAIF-hörnan har fått sällskap av betygligt fler hörnor och den inredningsstil som jag eftersträvar börjar bli allt mer synbar. Det fattas dock fortfarande ett skoställ och en hatthylla för att göra boendet komplett. Det enda som saknas är gästerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0