Bra jobbat

Första oktober skulle jag flytta in i min nya lägenhet. Jag hämtade ut nycklarna, som jag ett par timmar senare fick lämna tillbaka till Växjöhem eftersom de ringde och meddelade att lägenheten var vattenskadad och behövde renoveras. Inflyttningen sköts upp och 7/11 fick jag återigen nycklarna i min hand. Det var med andra ord en månad och sju dagar som jag inte bodde i lägenheten. Efter många telefonsamtal och mailväxling har jag fått tillbaka hyran som jag hade betalat för lägenheten som jag inte bodde i. Jag fick dock inga pengar tillbaka för parkeringen som tillhörde lägenheten som jag inte bodde i. Inte heller den hemförsäkring som var ett krav för att flytta in i lägenheten fick jag ersättning för. Nu har det kommit en elräkning för nämnda månad då de enda som var i lägenheten, mig veterligen, var hantverkarna. Även den fakturan tycker Växjöhem att jag bör stå för, trots att jag fick tillgång till lägenheten först efter den period som räkning avser. Växjöhems servicevilja fascinerar.
***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0