Också ett uppvaknande

Skärtorsdagen för två år sedan var en minnesvärd dag, på gott och ont. Dels var det Cherry Blossom Festival i Seoul och dels så spelade vi en avgörande kvalmatch borta mot Asplöven. Det var en dag då det var väldigt svårt att fokusera på rätt saker och undgå att vara nervös. Men dagen började oerhört bra när världens sötaste Koreanska kom iklädd en grönvit dress. Även om hon inte visste vad det betydde för mig, så kunde jag inte tolka det på ett annat vis än som ett gott omen.

I lördags fick jag se samma grönvita klänning igen. Denna gång var hon medveten om färgernas betydelse. Skulle det vara mer lyckosam denna gången? Icke. Igår vaknade vi upp till rubriker om hur Tingsryd tappade två poäng, och Koreanskan lovade att aldrig mer bära den klänningen på matchdag. Hon drar sitt strå till stacken. Jag gör så gott jag kan för att få någon som helst rätsida på den här säsongen. Om alla ändå gjorde det så hade det känts så oändligt mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0