På avveckling

Det blev enligt uppgifter bra respons på supporterkampanjen igår. Genom ideella krafter har en kampanj dragits igång för att visa att vi kan leverera på den här nivån, att stödet finns. Och gårdagens resultat var goda, men vi kan bättre. Det är inget krav på oss TAIFare att vara med i Selmaklubben, men jag ser det som självklart. Selma-klubben har funnits så pass länge och är nu en del av vår förening. Av ryggraden och av vår själ. Genom åren har den bidragit med ofantliga summor pengar till föreningen, men selmaklubben handlar inte enbart om ett ekonomiskt bidrag, selmaklubben visar att du bryr dig. Selmaklubban är gräsrötternas bidrag till TAIF. Vi köper lotter, öl och mat i Dackehallen, på det viset bidrar vi vid varje hemmamatch. Men genom Selmaklubben gör vi något gemensamt, genom Selmaklubben visar vi TAIF vad de har i ryggen. Genom Selmaklubben visar vi att vi är många, och att vi bryr oss. 50 kronor i månaden är inte mycket pengar, men om du ansluter dig till rörelsen så visar du att du är en del av detta, och inte bara är en passiv åskådare.  Så om du inte skrev upp dig för Selmaklubben igår så finns chansen återigen på fredag.
***
Imorgon 16.30 på Viasat Hockey, repris av TAIF - Leksand. Om inte annat är den kul att se för det är fortfarande galet ovant att se Dackehallen på TV, att se sig själv på TV är än mer ovant och att se Tingsryd vinna är kanske allra mest ovant.
***
Packandet flyter på oväntat bra och just nu är det stora problemet hur jag ska få med mig min innebandyklubba till Sydkorea. Jag tänker inte släpa på den som handbagage, så lösningen får bli att skruva av bladet och låta skaftet gå igenom hela väskan för att sticka ut lite på toppen. Att jag skulle ta med min klubba till korea var nog bland det sista jag hade väntat mig, men nu har jag hittat både lag och en liga i Korea. Så om jag inte lyckas fullt ut med det yrkesmässiga så kanske jag har en framtid som innebandystjärna i en amatörliga.
***
Det sägs nu att Brage har lämnat föreningen för gott i och med lill-tisses comeback.Om det är någon spelare som har haft svårt att vinna supportrarnas hjärtan i år så är det Brage. Att han konsekvent valde, eller om någon annan valde, att spela i den där Linköpingsmasken underlättade inte direkt hans acklimatisering till föreningen och vad vi vill stå för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0