"Det suckas lite på läktarna..."

Harlan Pratt är alltså nu officiellt klar för de grönvita. Det måhända att det många nog hellre hade sett en ordentlig sniper istället. Men det går ju inte förneka att det från backsidan har bjudits lite för mycket på sistone, och att vi i alla fall tappar både Leksand och Rögle-matchen på grund av individuella misstag. Och det går väl inte heller hymla om vilken back som nu då nog tyvärr ligger närmaste att bli petad åt sidan. Koivisto, Öberg och i mina ögon även Juha Gustavsson är fullkomligt självskrivna. Robin Jacobsson och From Björk har spelat upp sig betydligt på sistone och har börjat anpassa sig till allsvenskan. Kvar står då tyvärr Björklund som än så länge har svajat lite för mycket i sina insatser. Han har en hel del kvalitéer som övriga backar inte har, men i defensiven brister det lite för mycket ibland. Nu nämner jag inte Julius Larsson, men eftersom han var ställd åt sidan i lördags så antar jag att Björklund ligger före honom i rankingen.
***
Nu sitter jag här igen. Precis hemkommen från jobbet, i köket puttrar kaffebryggaren och på TVn rullar Tingsryd - Rögle. Det kan måhända vara sjukt att sitta och se en match som jag vet slutar med förlust. Bättre kunde man ju helt klart välja att ha det. Men jag kan hitta många sämre alternativ också. Vi kunde ha varit kvar i division 1 och jag kunde ha suttit här med min kopp kaffe och tittat på Förkväll istället. Det hade varit betydligt tråkigare, utan tvekan.
***
***
Jag hade å andra sidan aldrig kunnat bli tränare eller sportchef för TAIF. Jag hade inte haft hjärta att ställa Björklund åt sidan, eller skicka iväg David Jonsson till Skövde för den delen. Jag är för snäll. För mig väger tidigare insatser in för mycket och Björklunds tre div1-säsonger gör att jag önskar att han kunde spela med oss för alltid. Jag hade helst sett att vi ställde upp i allsvenskan med samma lag som vann upp i Sundsvall i våras. Om det ändå hade varit så enkelt.
***
Nu börjar andra perioden av hockeyn. Den tror jag blir roligare än första att se i alla fall. Efter en beskedlig första period så verkar det nu som om både Tingsryd och publiken börjar vakna till. Robin Jacobsson offrar sig i egen zon och Fredrik Hansson ser het ut framåt. Och där kom reduceringen av Simon Stark, hans fjärde mål för säsongen. Tänk om alla hockeyspelare ändå vore av samma kaliber som Simon Stark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0