Okt. 8, 2010

Dagens namn att lägga på minnet; Liu Xiaobo. Det känns som att den norska nobel-kommittén lyckades lite bättre med sitt pris i år än förra året. Nu går det till en kinesisk människorättskämpe som jag aldrig har hört talas om, men tillsammans med den hårda kritik som riktades mot Kina och deras brott mot mänskliga rättigheter så tycker jag det kändes ganska bra.
***
J18 tog igår en seger med 7-6 på hemmaplan mot Mariestad. Även J18 har kommit igång lite efter en förhållandevis knackig start.
***
Igår kväll var det långväga bortamatch med innebandyn. I vanlig ordning höll jag i frågesport för att göra bussresan lite enklare. Frågan handlade om allt mellan himmel och jord, ungefär som den här bloggen skulle man kunna säga. Matchen förlorade vi lite snopet, vilket inte gjorde hemresan kortare. Ikväll ställer jag till med kalas för laget för att bygga nya broar och skapa bättre sammanhållning, minst lika viktigt som finurliga frislagsvarianter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0