Det var bättre då

Senaste bortamatchen mot Sundsvall kommer nog finnas kvar i minnet för de flesta av oss, oavsett var vi upplevde den. Själv var jag ute på landsbygden i norra Mozambique, men frågan är om jag ändå inte följde matchen bättre då än vad jag gör ikväll. Den kvällen, när en allsvensk plats stod på spel, så fick jag fortlöpande sms-rapporter medans jag ikväll får nöja mig med swehockey.

Den kvällen satt jag och halsade billig whiskey direkt ur flaskan i väntan på att sms skulle plinga in. När jag kände att målet var nära så lämnade jag den balkong där jag satt och gav mig ut på en promenad. När slutresultaten väl trillade in och det precis hade börjat regna så släppte all nervositet och mycket av den billiga whiskey som jag hade bedövat mig med kom upp igen. Där stod jag i stod jag helt överlycklig och spydde vid vägrenen i den afrikanska natten samtidigt som mobilen vibrerade för fullt i fickan.

Det allsvenska avancemanget firades in på lokal med de för stunden närmaste. Jag tror ingen riktigt förstod vad det var vi firade, eller vad det betydde, men det blev en bra kväll likväll. Just ikväll ser det aningen tyngre ut uppe i Gärdehov, underläge med 0-2 efter första perioden
***
På tal om Sundsvall borta så kan jag meddela att grönvita hälsningar har nått fram till Jens Westin via lagkamrater från länet.

Kommentarer
Postat av: james1

hahahaha.... episkt!!!

2010-11-10 @ 20:22:04
Postat av: Lakej

Det var på den tiden då Laudius och Hillding fanns hos er. Sedan dess har det mesta rasat. GOTTA!

4 poäng upp till säker mark igen. Tralala...

2010-11-10 @ 22:22:52
Postat av: 1923

Vad är det som har rasat sedan dess? Vi har väl snarare gått upp en division om jag inte misstar mig.

2010-11-10 @ 23:07:54
Postat av: Lakej

Möjligt men nu är ni påväg ner igen. Gotta!

2010-11-10 @ 23:18:31
Postat av: Martin

Vad säger du Fredrik, är serien bara 18 matcher lång??

2010-11-10 @ 23:27:03
Postat av: Lakej

Rätt kul att läsa erat forum i dessa tider.



"oj en ny förlust, vad synd, aja vi vinner nästa match".



Hahahaha!!

Förlust på förlust radas upp och ni går hela tiden i tron om att allt ska vända i nästa match. Gud vad roliga ni är. Har du någon gång i livet varit kritisk till ditt lag martin?

2010-11-10 @ 23:53:56
Postat av: MN

Lakej: är du analfabet eller född dum? Det skiljer 1 poäng mellan Tingsryd och Borås, men dom kanske inte räknas i din värld?

2010-11-11 @ 02:14:16
Postat av: Toyyan

Personligen tycker jag de är kul att läsa ERT forum Lakej.

När ni får en torsk så ska de sågas hit och dit! Vi stödjer vårt lag i medgång och MOTGÅNG

De är något vi är stolta över.

Dessutom...

Sen vet jag inte om du noterat hur de gått för TAIF i dom senaste omgångarna. De låter inte så faktiskt..

Igår va de en torsk, Matchen innan där? och innan där? och innan där?

2010-11-11 @ 09:11:37
Postat av: J

Lakej verkar bara bli mer och mer insnöad i sitt hat mot Tingsryd, så pass förblindad att han inte längre har förmågan att se till fakta.... Utför sen förra året ? Radar upp förluster? 4 poäng upp till säker mark ? Ja vad ska man säga..??

2010-11-11 @ 10:54:52
Postat av: Lakej

Ojojoj vad det lipas här. Men det är väl bara bra att ni är nöjda med att ligga på negativ kvalplats. Good work får jag väl bara säga! och hälsa Kungälv i division 1 nästa år.



Förresten har ni tänkt på ett tänkbart scenario i September om ett år?



Seriepremiär:

Växjö Lakers - Färjestad (Vida Arena)

Kungälv - Tingsryd (Oasen)......

2010-11-11 @ 16:10:50
Postat av: Batman

Ja, just det scenariot är det enda vi tänker på.

2010-11-11 @ 16:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0