Olika vägval

Ponera att du trillar dit för en tjej två veckor du ska fara till Afrika i tre månader. Ponera sedan att hon är kvar i Växjö ytterligare en vecka när du kommer hem igen, för att sedan försvinna för gott. Vad gör du? Vad är rätt val? Satsa eller dra sig tillbaka? Friskt vågat hälften vunnet? Sikta på playoff eller nöja sig med att hänga kvar? Backa eller gasa sig ur uppförsbacken? Spara eller slösa i goda tider? Desto högre insatsen är, desto större riskerar förlusten att bli. Desto högre man klättrar, desto hårdare blir fallet. Och faller, det gör man alltid förr eller senare. Inget är för evigt. Jag vet inte vilket val som är rätt eller fel, men jag vet vilka val vi gjorde och jag tror vi fick ut det bästa av den begränsade tid vi hade. Jag vet att i allaf all att oavsett om valen var rätt eller fel så lämnade hon oundvikligen idag. Det återstår att se om jag har lärt mig något av den senast veckan. Tingsryd AIF har på något sätt varit lite i samma läge, gasa eller bromsa, och gjorde sitt val. Ett val som jag känner mig ganska bekväm med och som inte håller mig särskilt sömnlös.


Imorgon är det midsommarafton. Då stora delar av mitt umgänge är upptagna på annat håll imorgon så väljer vi att fira midsommar lite smått ikväll. Det blir grillning och öl på väster i Växjö och häng med växjös coolaste gäng. Morgondagen blir nog därför betydligt lugnare och spenderas i ett mindre sällskap med fotboll och öl. Det känns som om midsommarfirande är detsamma, oavsett vilken dag det firas.

Kommentarer
Postat av: TTT

Ville du verkligen haft henne hade du kämpat tills du hade fått henne :-)



...och midsommar firas obönhörligen imorgon, ikväll firar ni god kamratskap.

2010-06-24 @ 12:52:58
Postat av: 1923

Det handlade egentligen inte om att ha eller inte ha, snarare om att försöka behålla. Men i grund och botten antar jag att det trots allt handlar om hur mkt man är beredd att kämpa. ...och kamratskap ser jag som ett bättre skäl att fira än midsommar. :)

2010-06-24 @ 14:50:37
Postat av: Eva-Lena

Go for it! Sikta mot stjärnorna och var nöjd ifall nu når trädtopparna. Om det så må vara bara för en vecka, tänk då på vilken underbar vecka det kan bli ;o)



Trevlig midsommar på dig!

2010-06-24 @ 16:20:02
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0