Goda Nyheter

Som bekant så har jag tidigare år haft svårt att se ishockey på onsdagar eftersom vår tränare av oklar anledning alltid har valt att lägga innebandyträningar då. Nu har vi ny tränare och bland det första han sa var att 'nu när Tingsryd är i allsvenskan så är det ju inte tal om att träna på onsdagar'. Våra träningar är nu istället förlagda till tisdagar och torsdagar. Idag har jag skrivit ut spelschemat för allsvenskan och ser hur perfekt detta passar in. Om detta schemat står sig så innebär det att jag på grund av innebandyträningar enbart kommer missa en match, såväl hemma som borta. Resterande matcher spelas på någon av veckans övriga fem dagar. Nu gäller det bara att skaka fram spelschemat för innebandyn också så att jag kan börja planera in lite weekends här och var i Sverige. De stora förhoppningarna ligger på Västerås och Malmö där jag redan har fått officiella, och inofficiella, inbjudningar av diverse vänner och TAIFare i förskingringen. Det blir en rolig säsong detta!


Kommentarer
Postat av: Martin

Blir en grymt rolig säsong!!! =) Inte mer än ca 3 veckor kvar innan man sitter och insuper lite ishalls doft samtidigt som man ser spelarna ta sina första stapplande skär.

2010-07-09 @ 10:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0