Decenniets lag - UPPDATERAD -

Så här års är det ju naturligt att sammanfatta det gångna året och nu även det senaste decenniet så idag försökte jag komponera ihop en grönvit drömfemma med spelare från 00-talet. Jag insåg snabbt att det inte var det lättaste, så jag utökade uppgiften och komponerade ihop tre femmor istället. Jag inser själv att vissa spelare (läs Tim Dickinson) inte kom med på grund av sina sportsliga bedrifter utan snarare för andra kvaliteér. Backar överlag var ganska svåra att ta ut, det har trots allt varit ganska profillöst där tycker jag. Det ska poängteras att Anders Olsson fick en plats på grund av sina insatser i början av decenniet ochd et blev även någon center för mycket, men jag tror nog de kan samsas ihop.


Uppdatering: Efter lite funderande så insåg jag att Victor Rydh förtjänar en plats i ett sånt här lag. Och Det känns orättvist att ta med Miljonmannen, men lämna både Laudius och Hilding utanför. Så Rydh får gå in i en checking line med Levin och Lundström medans Hildings kedja får fortsätta spela ihop.

#30 Mattias Elm
#30 Peter Johansson
---
#5 Vesa Salo - #20 Petri Kokko
#10 Anders Åkesson (c) - #27 Larry Pilut (a) - #19 Christian Eklund
---
#26 Christoffer Björklund - #7 Oliver Ekman-Larsson
#90 Mattias Persson - #26 Niklas Olausson - #28 Niklas Fogström
---
#2 Tim Dickinson - #7 Anders Olsson
#19 Matthew Davidson - #24 Joakim Hilding - #15 David Laudius
---
#17 Viktor Rydh (a) #18 Daniel Levin - #91 Tomas Lundström


Kommentarer
Postat av: Kongo

Tycker att du har glömt att ta med backbjässen Bjarne Hurtig. Han var ju en av de klart mest lysande spelarna när ni var med i toppen av Superallsvenskan. Han gjorde väl om jag inte minns rätt bla 4 mål i en av de kvalmatcherna. Hans framgångar gjorde sedan att han spelade ett par år i Linköping (Elitserien).

2010-01-01 @ 18:40:49
Postat av: Carl-Jan

2010-01-01 @ 20:31:20
Postat av: 1923

Jag funderade på Bjarne, och kanske borde han varit med. Men jag minns honom mest som en ok back men med ett sjuhelvetes skott. Hade inte Hurtig gått till Borås lite senare så hade han säkert kommit med i det här laget, det är jag ganska säker på.

2010-01-02 @ 13:19:45
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Sven

Martin Johansson? Inte sympatiskt precis men duktig var han de åren han var här!!

2010-01-03 @ 15:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0