Utmed Larry Piluts väg

Idag har jag varit nere i Ronneby på några möten. Likt ett pärlband ligger TAIF-nästena utplacerade längs väg 27, Växjö - Ingelstad - Väckelsång - Tingsryd - Hallabro - Backaryd - Ronneby. TAIF-land.

När jag åker där på Larry Piluts väg kan jag inte låta bli att fundera på Larry Pilut och vad som egentligen hände med honom. Ingen kan förneka att han i konkurrens med Åkesson aspirerar på att vara TAIF´s största spelare genom tiderna. Så det känns aningen sorligt att tänka på det avsked Larry och Åkesson fick och den bittra eftersmak som deras engagemang i KHK lämnade efter sig. Jag har sett bilder från de hyllningar som Kenny Jönsson fick motta i Lindab Arena härom helgen och kan inte låta bli att undra varför inte vi anordnar något liknande i Dackehallen? Vore inte nästa försäsong ett lämpligt tillfälle att anordna en hyllningsmatch för Pilut och Åkesson så att de får uppleva det avsked som de förtjänar? Jag tror dessutom att det skulle göra att vi grönvita kan få lite ordning på de blandade känslor som jag tror många av oss trots allt fortfarande har till dessa två legender. Jippon och show har aldrig varit vår grej, och har sällan uppskattats särskilt mycket av den grönvita publiken men jag tror ett sånt här evenemang kunde fungera som lämplig terapi för alla inblandade. Håller det enorma intresse som finns just nu i sig så är det dessutom ett jippo som utan tvekan skulle bli utsålt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0